vrijdag 20 juli 2012

Keep on going

Vrijdag 20 juli 2012

The day after. Op tijd wakker, op tijd wandelen. De afstand naar Fisterra is ongeveer 88 km. Dat is gemeten van buiten het centrum. De eerste wegwijzer noemt een getal van 88,020 km. De Albergue waar ik te gast was, ligt aan de andere kant van de stad. Zeker 3 km meer om af te leggen.
Ik kom maar moeilijk op gang. De hele ochtend kom ik eigenlijk helemaal niet op toeren. Alsof de schoenen vastplakken aan de Weg. Ik heb wel zin om te lopen. Veel zin zelfs, maar ook al is de geest gewillig: het vlees blijkt zwak de eerste uren.
Daarnaast is het ook nog eens een moeilijke beslissing waar te overnachten. Hoe ver vandaag te lopen. De Camino naar Fisterra is mooi verdeeld over 3 etappes: 22, 33 en nog eens 33 km. Maar die 22 km vind ik eigenlijk te weinig, na die gemakkelijke wandeling van gisteren. Maar 55 km is weer veel te ver.
Voor Negreira, de eerste stop, hangt er heel veel reclame voor Albergues, hotels en pensions in de bomen langs de Camino. Dat zal dan daarna ook wel zo zijn? Ik heb ook nog informatie van het Informatica Touristico. Gewoon doorlopen, we zien wel waar het schip, of liever gezegd de pelgrim, strandt.
Voor Negreira zijn er nog redelijk veel pelgrims vanuit Santiago op weg richting kust. Er na loop ik alleen, urenlang. Een heel enkele keer nog wat mensen die op de weg terug zijn naar Santiago. Ik vind het heerlijk  die rust. Het landschap is ook rustig. Plooiend, glooiend en warm. Fijn!
Ik overnacht in San Marina: nog 46 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten