vrijdag 13 juli 2012

De luxe-pelgrim

Dinsdag 10 juli 2012
Als ik voor de taberna sta waar de enige open wifi-verbinding is, word ik aangesproken door een oudere dorpsbewoner. Ik wilde nog snel een update posten en een kort bericht versturen. Alleen was deze man erg standvast en bleef maar vragen stellen.
Wij kwamen min of meer in gesprek en uiteindelijk kon ik ook antwoord geven. Op de vraag uit welk land ik kwam: "Pays?" Na mijn antwoord kwam het, eenzijdige, gesprek pas goed op gang. Deze meneer was een van de gastarbeiders die in de jaren 60/70 naar Nederland kwamen om oa in de textiel te werken. "Aku-terlenka", zei hij meerdere keren. Hij had in Ede en nog een plaats gewoond en gewerkt. Een, grote, Nederlandse vriendin gehad. Zijn vriend hield er zelfs hier en daar 2 huidhoudens op na. Het was duidelijk dat deze vriendelijke man met veel emotie terugdacht aan die tijd. Na een handenschudden nam ik afscheid van hem en Salas. Zonder update, zonder bericht, maar met een heel blij gevoel en een grote grijns op mijn gezicht.
Ook vandaag nam de wandeling slechts een kleine 21 km in beslag. Niet echt moeilijk; wel weer heel mooi. Ondanks de nieuwe autobaan in aanleg en de aanwezigheid van de onvermijdelijke N-634.
In Tineo kom ik via aanplakbiljetten terecht bij een fancy 4-sterrenhotel en spa. De eerste reklame zag ik al ver voor Salas. Het trok gelijk mijn aandacht. Vooral vanwege het speciale pelgrimaanbod. Daar had ik al eens geluk mee gehad.
Dat aanbod van dit hotel was niet af te slaan. Ik heb een prachtkamer, met balkon en een super badkamer. Ik kan ook nog eens gebruik maken van het spagedeelte: zwembad, stoombad en sauna. Massagebehandelingen behoren niet tot het aanbod, maar er is wel een speciaal perigrinopakket tegen gereduceerde prijs. Dat moest ik maar eens doen. Helemaal top!
En ik ben niet eens jarig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten