vrijdag 13 juli 2012

Keep on climbing to end up down the valley

Woensdag 11 juli 2012
Door de heerlijk relaxte kamer en het fantastische bed wordt ik pas rond negen uur wakker. Veel te laat, want ik had grootse wandelplannen. Volgens de guide zijn er op deze etappe amper dorpen, laat staan steden te vinden. De eerste is Palo de Allande, goed 25 kilometer verderop. Dan maar daar naartoe. Ik had verder gewild.
Rond kwart over tien laat ik eerst het hotel en even later ook Tineo achter mij. Ik verwacht de doorgaande weg als wandelroute. Gelukkig vergis ik mij. Via boerenweggetjes en smalle bospaden is het een stuk leuker. De routelijn volgt de openbare weg, alleen hoger op de berg.
Kilometer na kilometer blijft de Camino omhoog gaan. Zo nu en dan is het mogelijk te herstellen als het pad naar beneden glooit. Dan weer omhoog. De hoogste bergpas voor mij is vandaag tenslotte op 800 meter. Het had hoger gekund, maar dan had ik voor de Camino Hospitalis moeten kiezen. Een stuk orgineel pelgrimspad dat klimt tot een hoogte van dik 1100 meter. Maar dan had ik in plaats van 25 km bijna 40 km moeten lopen. Voor zo'n afstand ben ik te laat vertrokken. Het gebied schijnt kaler dan kaal te zijn. Met op het eindpunt slechts twee Albergues dicht bij elkaar.
En ik wil vannacht niet in een Albergue waar ik rekening moet houden met iedereen. Niet dat het een big party zou moeten worden. Ik heb geen zin in gesnurk en gekuch en gestink om mij heen op deze avond, deze nacht. In Palo de Allande is een hotel.
Het is dan tenslotte mijn verjaardag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten